M A R - K I R |
|
|
ѕредмет в≥ковоњ ≥ педагог≥чноњ психолог≥њ
ѕредмет в≥ковоњ психолог≥њ
ѕредмет в≥ковоњ психолог≥њ. ѕсихолог≥¤, ¤к ≥ ≥нш≥ науки, вийшла з ф≥лософ≥њ.
¬≥кова психолог≥¤ Ї галуззю психолог≥чноњ науки про ≥ндив≥дуальний розвиток людськоњ псих≥ки в онтогенез≥. ¬она вивчаЇ псих≥чний розвиток людини на р≥зних в≥кових стад≥¤х, тобто предметом в≥ковоњ психолог≥њ Ї досл≥дженн¤ законом≥рностей псих≥чного розвитку людини на р≥зних етапах њњ онтогенезу.
ѕредметом в≥ковоњ психолог≥њ Ї вивченн¤ виникненн¤ ≥ розвитку псих≥чних процес≥в та властивостей у д≥тей, п≥дл≥тк≥в, юнак≥в дорослих ≥ людей похилого в≥ку, тобто в≥кова психолог≥¤ вивчаЇ на вс≥х зазначенн¤х в≥кових етапах житт¤ особливост≥ в≥дчутт≥в, сприйманн¤, пам'¤т≥ мисленн¤ та ≥нш≥ псих≥чн≥ функц≥њ; вона вивчаЇ ¤к зм≥нюютьс¤ ц≥ функц≥њ з в≥ком людини. ѕредметом в≥ковоњ психолог≥њ Ї вченн¤ у людини на р≥зних в≥кових етапах гри, навчанн¤, прац≥, сп≥лкуванн¤ тощо, формуванн¤ псих≥чних ¤костей п≥дростаючоњ особистост≥, по¤ву новоутворень, ¤к≥ виникають з в≥ком у псих≥ц≥ д≥тей, п≥дл≥тк≥в, юнак≥в дорослих ≥ людей похилого в≥ку. ѕредметом в≥ковоњ психолог≥њ Ї розкритт¤ сп≥вв≥дношенн¤ природних фактор≥в (спадков≥сть, визр≥ванн¤ орган≥зму тощо) ≥ сусп≥льних засоб≥в, за допомогою ¤ких реал≥зуютьс¤ можливост≥ псих≥чного розвитку людини. ƒо предмету в≥ковоњ психолог≥њ входить вивченн¤ руш≥йних сил ≥ндив≥дуального розвитку псих≥ки людини, досл≥дженн¤ законом≥рностей переходу в≥д попередн≥х до наступних пер≥од≥в розвитку псих≥чних функц≥й, а також вивченн¤ ≥ндив≥дуальних психолог≥чних в≥дм≥нностей у розвитку людей р≥зних в≥кових груп.
ѕредмет педагог≥чноњ психолог≥њ
ѕедагог≥чна психолог≥¤ також Ї галуззю психолог≥њ. ѕедагог≥чна психолог≥¤ вивчаЇ психолог≥чн≥ проблеми навчанн¤ ≥ вихованн¤. ÷е наука, ¤ка вивчаЇ законом≥рност≥ процесу засвоЇнн¤ людиною соц≥ального досв≥ду в умовах навчально-виховного процесу.
ѕсихологи основну увагу у педагог≥чн≥й психолог≥њ зосереджують на вивченн≥ психолог≥чних законом≥рностей навчанн¤ ≥ вихованн¤ д≥тей, п≥дл≥тк≥в, юнак≥в ≥ дорослих людей. ѕедагог≥чна психолог≥¤ диференц≥ювалась на дек≥лька галузей знань. —еред них - психолог≥¤ навчанн¤, психолог≥¤ вихованн¤, психолог≥¤ учител¤. ѕредмет психолог≥¤ навчанн¤. ѕсихолог≥¤ навчанн¤ Ї галуззю педагог≥чноњ психолог≥њ. ѕсихолог≥¤ навчанн¤ вивчаЇ законом≥рност≥ розвитку особистост≥, виникненн¤ психолог≥чних новоутворень у людей р≥зних групових груп п≥д час њх навчанн¤. ѕсихологи, ¤к≥ працюють у галуз≥ психолог≥њ навчанн¤, спр¤мовують своњ зусилл¤ на пошук ≥ створенн¤ оптимальних умов, що спри¤ють керуванню процесом навчанн¤, ¤ке включаЇ засвоЇнн¤ учн¤ми знань, ум≥нь ≥ навичок, мотиви ≥ ц≥л≥ њх уч≥нн¤, ставленн¤ до навчанн¤ та ≥нш≥ проблеми. Ќа основ≥ даних психолог≥њ навчанн¤ розробл¤ютьс¤ методи навчанн¤ ≥ вихованн¤. ѕредмет психолог≥њ вихованн¤.
ѕедагог≥чна психолог≥¤ також Ї галуззю психолог≥њ. ѕедагог≥чна психолог≥¤ вивчаЇ психолог≥чн≥ проблеми навчанн¤ ≥ вихованн¤. ÷е наука ¤ка вивчаЇ законом≥рност≥ процесу засвоЇнн¤ людиною соц≥ального досв≥ду в умовах навчально-виховного процесу.
ѕсихологи основну увагу у педагог≥чн≥й психолог≥њ зосереджують на вивченн≥ психолог≥чних законом≥рностей навчанн¤ ≥ вихованн¤ д≥тей, п≥дл≥тк≥в, юнак≥в ≥ дорослих людей. ѕедагог≥чна психолог≥¤ диференц≥ювалась на дек≥лька галузей знань. —еред них - психолог≥¤ навчанн¤, психолог≥¤ вихованн¤, психолог≥¤ учител¤. ѕредмет психолог≥њ навчанн¤. ѕсихолог≥¤ навчанн¤ Ї галуззю педагог≥чноњ психолог≥њ. ѕсихолог≥¤ навчанн¤ вивчаЇ законом≥рност≥ розвитку особистост≥, виникненн¤ психолог≥чних новоутворень у людей р≥зних в≥кових груп п≥д час њх навчанн¤. ѕсихологи ¤к≥ працюють у галуз≥ психолог≥њ навчанн¤, спр¤мовують своњ зусилл¤ на пошук ≥ створенн¤ умов, що спри¤ють керуванню процесом навчанн¤, ¤ке включаЇ засвоЇнн¤ учн¤ми знань, ум≥нь ≥ навичок, мотиви ≥ ц≥л≥ њх ученн¤, ставленн¤ до навчанн¤ та ≥нш≥ проблеми. Ќа основ≥ даних психолог≥њ навчанн¤ розробл¤ютьс¤ методи навчанн¤ ≥ вихованн¤. ѕредмет психолог≥њ вихованн¤. ѕредметом психолог≥њ вихованн¤ Ї досл≥дженн¤ психолог≥чних законом≥рностей формуванн¤ особистост≥ в умовах ц≥леспр¤мованоњ орган≥зац≥њ педагог≥чного процесу, тобто вивченн¤ процес≥в, ¤к≥ зд≥йснютьс¤ при взаЇмод≥њ виховател¤ ≥ вихованц¤, а також досл≥дженн¤ взаЇмод≥њ м≥ж вихованц¤ми. ѕсихолог≥¤ вихованн¤ вивчаЇ, ¤к формуЇтьс¤ моральна самост≥йн≥сть п≥дростаюсоњ особи, ¤к складаЇтьс¤ у нењ морально-вольова сфера. ƒосл≥дники з проблем психолог≥њ вихованн¤ зосереджують ≥ зосереджували своњ зусилл¤ на формуванн≥ у п≥дростаючоњ особистост≥ моральних у¤влень, пон¤ть, принцип≥в, переконань, д≥й, почютт≥в, звичок, що виражають позитивне ставленн¤ до ”крањни, батьк≥в, вчител≥в, ≥ньших оточюючих людей, до украњнськоњ мови та ≥нш≥х мов, до навчанн¤ ≥ прац≥, до прав ≥ обов'¤зк≥в, до себе самого. ѕредмет психолог≥њ учител¤. ѕсихолгг≥¤ учител¤ Ї галуззю педагог≥чноњ психолг≥њ. ѕсихолог≥¤ вчител¤ вивчаЇ психолгог≥чн≥ проблеми, пов'¤зан≥ з навчанн¤м ≥ вихован¤м учн≥в у школ≥, класним кер≥вництвом, проведенн¤м позакласноњ роботи, зв'¤зки з батьками та громазьк≥стю. ќсобливе м≥сце пос≥дають взаЇмозв'¤зки учител¤ та учьн¤ми, взаЇмини м≥ж вчител¤ми, шк≥льним кер≥вництвом, створенн¤ сри¤тливого психолог≥чного кл≥матуу навчальних класах, у школ≥ тощо. ƒо проблеми ц≥Їњ галуз≥ психолог≥чних знань вход¤ть ≥ психолог≥чн≥ питанн¤ формуванн¤вчител¤ не т≥льки ¤к вузького спец≥ал≥ста-предметника, а й мислител¤, громадського д≥¤ча, ¤кий формуЇ погл¤ди й переконанн¤ оточуючих людей, допомагаЇ њм сформувани нац≥ональну св≥дом≥сть, спи¤Ї зм≥цненню добробуту людей незалежноњ украњничерез пропаганду гумон≥тарних ≥дей, духовност≥ тощо. ¬≥кова психолог≥¤ зв'¤зана з педагог≥чною психолог≥Їю та њњ залуз¤ми. ÷ей зв'¤зок обумовлений тим, що розвиток людини в≥дбуваютьс¤ в умовах навчанн¤, вихованн¤ та збагатченн¤ соц≥альним досв≥дом. ѕедагог≥чна психолог≥¤ досл≥джуЇ психолог≥чн≥ основи навчально-виховного процесу. ÷¤ галюзь знань розд≥лилась на психолог≥ю навчанн¤ ≥ психолог≥ю вихованн¤. ¬≥кова психолог≥¤ зв'¤зана й з ≥ньшими галуз¤ми психолог≥њ.
—еред них:
|
в гору |