иричук ћарина - студентка 2-го курсу ун≥верситету "”крањна", факультет "—оц≥альних технолог≥й".
M A R - K I R

[ќбо ћне]
[ћо¤ учЄба]
[ѕолезна¤ информаци¤]
[ѕолезна¤ информаци¤ 2]
ƒопомога слабочуючим та глулухим 1 2 3 4
ƒ≥¤льн≥сть соц≥альних служб дл¤ молод≥ 1 2 3 4 5
—фера жизнеде¤тельности и проблемы инвалидов 1
ѕроблема розвитку 1

скачать

ƒ≥¤льн≥сть соц≥альних служб дл¤ молод≥

 

”часть волонтер≥в у д≥¤льност≥ соц≥альних служб дл¤ молод≥

ѕочаток розвитку розгалуженн¤ мереж≥ центр≥в соц≥альних служб дл¤ молод≥ в ”крањн≥ припадаЇ в основному на 1992-1993 рр. ≥нтенсивний розвиток та специф≥ка соц. служб викликало потребу у створенн≥ багато проф≥льноњ структури, де пор¤д з фах≥вц¤ми стали в пригод≥ волонтери. ¬олонтерськ≥ служби при соц≥альних служб дл¤ молод≥ поступово стали нев≥дТЇмною складовою молод≥жноњ пол≥тики.

≤нститутом соц≥олог≥чних досл≥джень у 1998 роц≥ под≥лили волонтер≥в на чотири групи:

    1. ѕ≥дл≥тки та наки, старшокласники загальноосв≥тн≥х та спец≥ал≥зованих шк≥л, ¤к≥ складають актив р≥зних груп при ÷——ћ.
    2. —туденти вищих навчальних заклад≥в (переважно в≥дд≥лень педагог≥ки, психолог≥њ, соц≥альноњ роботи/соц≥альноњ педагог≥ки) ¤к≥ йдуть у волонтери заради практики за проф≥лем д≥¤льност≥.
    3. Ѕатьки проблемних д≥тей та п≥дл≥тк≥в (д≥тей-≥нвал≥д≥в, неповнол≥тн≥х груп ризику: дев≥антноњ, адиктивноњ, повед≥нки та ≥нш≥).
    4. ‘ах≥вц≥-волонтери (психологи, педагоги, соц≥альн≥ педагоги, соц≥альн≥ прац≥вники, юристи, л≥кар≥), ¤к≥ надають консультативну допомогу соц≥альним прац≥вникам, ≥ншим волонтерам та практичну допомогу кл≥Їнтам.

«розум≥ло, що будь-¤к≥ волонтерськ≥ групи при центрах соц≥альних служб дл¤ молод≥ д≥ють в межах соц≥альних приграм, ¤к≥ реал≥зуютьс¤ центром ≥ передбаченн≥ планом його роботи, завданн¤ми, що покладен≥ на центри державою.

÷ентри, ¤к≥ залучають до роботи волонтер≥в, повинн≥ планувати систематичне навчанн¤, наради, ≥нструктуванн¤, дискус≥њ, сем≥нари, Укругл≥ столиФ, трен≥нги, що дозвол¤Ї ур≥зноман≥тнити форми ознайомленн¤ волонтер≥в з≥ зм≥стом, напр¤мами, особливост¤ми, видами соц≥альноњ роботи залежно в≥д р≥вн¤ профес≥йноњ п≥дготовки до такоњ д≥¤льност≥.

¬иход¤чи з≥ специф≥ки д≥¤льност≥ та завдань соц≥альних служб дл¤ молод≥, використовуютьс¤ р≥зноман≥тн≥ форминавчанна, дл¤ поглибленн¤ знань, ум≥нь, навичок, наприклад:

ѕрот¤гом року Ц школа волонтер≥в;

ѕрот¤гом п≥вр≥чч¤ Ц тематичн≥ волонтерськ≥ курси;

ѕрот¤гом м≥с¤ц¤ Ц .таб≥р п≥дготовки добров≥льних пом≥чник≥в;

ѕрот¤гом тижн¤ - курси п≥двищенн¤ майстерност≥ тощо.

ƒо цого часу в ”крањн≥ немаЇ оф≥ц≥йного визначенн¤ Уволонтерська д≥¤льн≥стьФ ≥ ФволонтерФ, не визначений ≥ сам статус волонтера.

Ѕуло поведене опитуванн¤ за допомогою анкети, що дл¤ них Ї пон¤тьтт¤ УволонтерФ? яким вонибачать волонтера?

 

є п/п

–иси притаманн≥ волонтеру

%

1

Ћюбить допомагати люд¤м безкорисно

64

2

¬≥дгукуЇтьс¤ на чужий б≥ль, чуж≥ проблеми

30

3

ƒопомагаЇ люд¤м отримати допомогу

21

4

¬м≥Ї працювати з людьми

16

5

Ћюбить ≥ поважаЇ людей, ¤ким допомагаЇ

8

6

ќптим≥ст

5

7

Ќеобх≥дна людина дл¤ сусп≥льства на данному етап≥ розвитку

3

є п/п

Ћюдськ≥ ¤кост≥, необх≥дн≥ волонтерам

%

1

Ћюбов до людей, доброта, милосерд¤

65

2

 омун≥кабельн≥сть (вм≥нн¤ сп≥лкуватись)

29

3

–озум≥нн¤ проблеми ≥ншоњ людини

25

4

—п≥вчутт¤

18

5

“ерп≥нн¤

17

6

ѕор¤дн≥сть

17

7

”важн≥сть

14

8

ƒопомога у вир≥шенн≥ проблеми (бажанн¤ вир≥шувати)

13

9

Ѕезкорисн≥сть

12

10

¬≥дверт≥сть

10

11

¬≥дпов≥дальн≥сть

10

12

¬≥дкрит≥сть, приваблив≥сть

8

ƒл¤ дов≥дки:

ѕриблизно до початку 80-х рок≥в м.ст. на «аход≥ типовим представником волонтер≥в була ж≥нка 25 Ц 44 рок≥в, ¤ка зак≥нчила коледж та мала високий достаток. ƒещо п≥зн≥ше за даними досл≥джень ≤нституту √еллапа, к≥льк≥сть чолов≥к≥в ≥ ж≥нок-волонтер≥в поступово зр≥внюютьс¤ (приблизно 47% - 53%). ÷е по¤снюЇтьс¤ тим, що останн≥м часом у св≥т≥ волонтерська д≥¤льн≥сть набуваЇ попул¤рност≥ ≥ престижност≥. ƒо нењ включаютьс¤ все б≥льше ≥ б≥льше людей похилого в≥ку (близько 10 млн.) Ц це в основному покол≥нн¤ активних, здорових, осв≥чених, матер≥ально незалежних людей.

є п/п

ѕозитивн≥ враженн¤

%

1

«адоволенн¤ результатом зробленого

40

2

ѕочутт¤ необх≥дност≥ люд¤м

37

3

–ад≥сть

15

4

ћожлив≥сть зм≥нити щось на краще

14

5

¬д¤чн≥сть

11

6

Ќакопиченн¤ досв≥ду роботи

8

7

÷≥каво ц≥м займатис¤

8

8

—усп≥льн≥ ≥нтереси

7

9

Ќаданн¤ допомоги

6

10

ўаст¤ дитини

6

11

Ќов≥ знайомства

6

12

ќрган≥зац≥¤ дозв≥лл¤

6

є п/п

Ќегативн≥ враженн¤

%

1

Ќе все вдаЇтьс¤

12

2

ѕогане матер≥ально-техн≥чне забезпеченн¤

10

3

¬елика к≥льк≥сть ос≥б, ¤к≥ потребують допомоги

10

4

Ќерозум≥нн¤ з боку кл≥Їнт≥в

9

5

Ќегативна реакц≥¤ людей на запропоновану допомогу

8

6

¬томлюван≥сть

5

7

Ѕайдуж≥сть держ. структур до соц≥альних проблем

5

¬ивченн¤ характеру ≥ зм≥сту д≥¤льност≥ волонтер≥в довели, що њх практично використовують у ——ћ ¤к:

    • ≤нтервТюер≥в п≥д час проведенн¤ соц≥олог≥чних досл≥джень;
    • –озповсюджувач≥в рекламно-≥нформац≥йноњ друкованоњ продукц≥њ;
    • ќрган≥затор≥в секц≥й, гуртк≥в, клуб≥в р≥зноман≥тного спр¤муванн¤;
    • Ћ≥кар≥в консультант≥в з питань, що вход¤ть до њх компенсац≥њ тощо.

є п/п

¬иди соц≥альноњ допомоги, до ¤коњ залучаютьс¤ волонтери

%

1

ќрган≥зац≥¤ в≥льного часу (дозв≥лл¤)

44

2

–≥зн≥ види допомоги

31

3

 онсультуванн¤ (юридичне, психолог≥чне тощо)

21

4

—оц≥альна проф≥лактика

18

5

≤нформац≥йна допомога

18

6

–обота на л≥н≥њ У“елефону дов≥риФ

11

7

–обота з учн¤ми

5

8

–обота з неблагополучними с≥мТ¤ми

5

9

–обота з д≥тьми-≥нвал≥дами

4

є п/п

« ким саме працюють волонтери центр≥в ——ћ

%

1

ћолодь р≥зних в≥кових груп

67

2

ƒ≥ти-≥нвал≥ди, сироти

36

3

ƒ≥ти ≥ батьки (с≥мТњ)

11

4

∆≥ноча молодь

6

5

јбоненти У“елефону дов≥риФ

5

¬олонтерський рух дл¤ молодих людей Ї невичерпним джерелом набутт¤ громадського досв≥ду, можливост≥ вчитис¤ та спри¤ти розвитку сол≥дарност≥ в крањн≥, можливост≥ реал≥зувати себе у служ≥нн≥ сусп≥льству.

в гору

Hosted by uCoz