M A R - K I R |
|
|
Проблема розвитку Основне завдання генетичної науки – вивчати явищя в їх розвитку. Дитяча психологія, як наука генетична, вивчає закони психічного розвитку дитини. Щоб успішно керувати складним процесом формування особистості, вихоавтель повинен знати, що таке психічний розвиток дитини, читко уявляти в чому він виявляється, від яких причин залежить, яку роль у цому процесі відіграють навколишнє середовище, виховна діяльність дорослих, вік дитини, спадковість та іньші фактори. Усі ці питання роз ’вязують по-різному, залежно від теоритичної пропозиції вченого.В історичному розвитку науки визначалися дві протилежні концепції (системи наукових поглядів) у розумінні законів розвитку явищь природи і людського суспільства: ідеалістична і матеріалістична. Матералістична і ідеалістична розуміння процесу розвитку будь-якого явищя, його показників, причин і ушійних сил. У праці “До питань діалектику”, “дві основні ( або дві можливі? Або дві в історії спостерегуванні?) концепції розвитку (еволюції) є: розвиток як зменшання і збільшання, як повторення і розвиток як єдність протилежностей (роздвоєння єдиного на взаємовиключаючи і взаємовідношення між ними).При перші концепції руху лишається втіні саморух, його рухова сила, його джерело, його мотив (або це джерело переноситься назовні – бог, суд ’єкт, etc). При другій концепції головна увага спрямовується саме на пізнання джерела “само” руху.Перша концепція мертва, бліда, суха. Друга – життева. Тільки друга дає ключ до “саморуху” в цого сущого; тільки дає ключ до “стрибків”, до “перериву поступовості”, до “перетворення в протилежність”, до знищення старого і винекнення нового”. |
в гору |